Link Building 101: Hoe Backlinks te krijgen en uw SEO Ranking te verbeteren

Als u al een tijdje probeert uw SEO ranking te verbeteren, maar niet onder de indruk bent van de resultaten, zijn er twee dingen die u moet doen.


Eén, wees geduldig. Het kan even duren voordat zoekmachines uw website ontdekken. Dat komt omdat er veel factoren in het spel zijn - die allemaal tijd nodig hebben om te rijpen en bij te dragen aan het verbeteren van uw ranking.

Twee, probeer backlinks te krijgen. Linkbuilding is een effectieve SEO-strategie (off-page SEO) in combinatie met andere SEO best practices, zoals zoekwoordonderzoek, inhoudsoptimalisatie (on-page) en technische SEO-verbeteringen.

Hoe effectief? Nou, het staat in de top 3 van de Google algoritme ranking factoren, dus we durven te zeggen behoorlijk effectief. Laten we uitleggen waarom.

Backlinks krijgen van andere kwaliteitswebsites is als een duim omhoog krijgen van andere websites.

Als je het woord "kwaliteit" hebt overgeslagen, ga dan terug en herlees de zin, want we zullen het veel over kwaliteit hebben.

Backlinks van hoge kwaliteit geven Google het signaal dat uw inhoud waarde toevoegt aan de lezer, in die mate dat andere websites hun lezers naar u verwijzen. Na verloop van tijd zullen kwaliteitsbacklinks ertoe bijdragen dat uw inhoud in de bovenste zoekresultaten terechtkomt.

Als u geïntrigeerd bent, lees dan verder, want we staan op het punt de beste praktijken te delen voor het verkrijgen van backlinks, met inbegrip van zowel betaalde als gratis opties. Laten we eerst eens kijken waar we het over hebben als we het over kwaliteit hebben.

Hoe de kwaliteit van een website te beoordelen

Bij het zoeken naar backlinkmogelijkheden, ben je misschien geneigd om elke website aan te spreken, want... hoe meer, hoe beter, toch? Laten we deze mythe eens en voor altijd ontkrachten.

Als het gaat om backlinking, is het het beste om selectief te zijn over de websites die naar je linken. Backlinks krijgen van onbetrouwbare websites kan uiteindelijk meer kwaad dan goed doen voor je ranking.

Zoek naar kwaliteitssignalen

Dit zijn de top 3 signalen die u wilt vinden op een website. Laten we ze...ART noemen: Autoriteit, Relevantie & Betrouwbaarheid.

Autoriteit

OK, weten die gasten op die specifieke website die je hebt ontdekt waar ze het over hebben? Is de informatie geldig en actueel? Hoe kunt u daar zeker van zijn?

Als u niet zeker weet of dit een drukbezochte website is die door deskundigen wordt beheerd of niet, doe dan eerst wat onderzoek naar hen. U kunt ook een online tool gebruiken die de domein autoriteit meet. Daar komen we zo op terug.

Relevantie

Voordat u iets anders doet, moet u websites bereiken die relevant zijn voor uw niche. Als u bijvoorbeeld software voor factuurautomatisering verkoopt, is het redelijk om contact op te nemen met een beoordelingssite of een website met advies over freelancen.

Maar het zou geen goed doen om contact op te nemen met een website met kooktips, omdat uw doelgroep niet tot hun doelgroep behoort (althans niet op een duidelijke manier).

Een "ja" van hen krijgen zou in de eerste plaats een uitdaging zijn, en het zou SEO-technisch niet veel goeds doen. Dus, concentreer je op je niche, je duidelijke doelgroep, en neem contact op met een reviewsite of een freelance website die zakelijke software bespreekt. Heeft zin!

Betrouwbaarheid

Je moet hiervoor vertrouwen op je gevoel en gezond verstand. Als je op de website komt, is er iets louche of smakeloos? Te veel popups en een onoverzichtelijke vormgeving? Misschien laadt de website niet snel op een mobiel? Dit zijn de eerste rode vlaggen die aangeven dat je deze samenwerking moet overslaan.

Op een tweede niveau, kijk naar hun inhoud en blog. U wilt goed geschreven en goed georganiseerde inhoud vinden, vrij van spel- en grammaticafouten. Als het er niet goed uitziet, is het een veilige gok dat de inhoud ook niet goed is.